Community manager

Saamhorigheid en betrokkenheid

Een community manager organiseert activiteiten die de saamhorigheid onder je bewoners vergroten. Het belangrijkste doel van de community manager is het bevorderen en onderhouden van een positieve en actieve gemeenschapscultuur.

Saamhorigheid en betrokkenheid

Communicatief, empathisch en een goed begrip van de doelgroep
Een belangrijke manier om een positieve en actieve gemeenschapscultuur te bevorderen, is het organiseren van activiteiten voor de bewoners. Een community manager is goed in het modereren van discussies, het reageren op vragen en opmerkingen van leden, het delen van informatie die relevant is voor de gemeenschap en het beheren van hun feedback en klachten. Ook beschikken onze community managers over sterke communicatieve vaardigheden, empathie en een goed begrip van de doelgroep. Ze streven naar een positieve en inclusieve omgeving waarin iedereen zich gehoord, gewaardeerd en verbonden weet.

Gemeenschapsopbouw en betrokkenheid bevorderen
De community manager creëert een positieve en inclusieve sfeer binnen het gebouw. Dit bereikt hij of zij door het organiseren van evenementen, activiteiten en initiatieven die de interactie tussen bewoners bevorderen en de onderlinge betrokkenheid vergroten.

Conflictbeheer en probleemoplossing
De community manager beschikt over effectieve communicatievaardigheden voor het de-escaleren van conflicten en om oplossingen te vinden waar alle partijen zich goed bij voelen. Zo speelt deze functie een cruciale rol bij het oplossen van onenigheid en het behandelen van klachten van bewoners over elkaar.

Faciliteren van communicatie en informatievoorziening
Het verstrekken van relevante informatie aan bewoners over woongerelateerde zaken, de omgeving en evenementen, is een belangrijke taak van de community manager. Hiertoe kan hij of zij verschillende communicatiekanalen inzetten of zelf opzetten, zoals e-mails, nieuwsbrieven, sociale media of bulletinboards in het gebouw.

Beheer van voorzieningen en gemeenschappelijke ruimten
De community manager draagt de verantwoordelijkheid voor het beheer en onderhoud van gemeenschappelijke voorzieningen en ruimten binnen het gebouw, zoals een fitnessruimte, zwembad, lounge of vergaderruimte. Onder zijn of haar toeziend oog zullen deze ruimten altijd schoon, veilig en goed onderhouden zijn.

Klantenservice en relatiebeheer
Het leveren van een service die verder gaat dan de bewoners verwachten, dát is het streven van de community manager. Door feedback te verzamelen en de behoeften van bewoners te begrijpen en te beantwoorden, staat hij of zij garant voor een positieve woonervaring.

Contact

Meer weten over dit onderwerp?

Ontdek hoe wij expertise, creativiteit en faciliteiten kunnen toevoegen aan vastgoed, VVE`s, bedrijven en projectontwikkelaars. Neem contact op met Mascha .

bWFzY2hhQGJ1dGxlcnBvaW50Lm5s

(010) 418 77 12
(06) 51 89 01 91

Meer stories

Gastvrijheid bij Butler Point is meer dan alleen service

De rol van een gastvrouw/man gaat veel verder dan alleen het leveren van diensten. Volgens ons draait het om ervaring, beleving en een gevoel van thuiskomen.

Wonen en werken nóg fijner met onze nieuwe website!

Onze nieuwe site is live! Hier informeren we vastgoedbeheerders, VvE’s, bedrijven en bewoners over hoe wij de woon- en werkbeleving in wooncomplexen en bedrijfsgebouwen verbeteren.

Site by Alsjeblaft!