Gastvrouw of heer

Het visitekaartje van je gebouw

De gastvrouw of -heer is er om gasten te ontvangen en daarmee het visitekaartje van je gebouw. Zij of hij bepaalt een groot deel van de eerste indruk die een bezoeker krijgt.

Het visitekaartje van je gebouw

Visitekaartje van je gebouw

De gastvrouw/heer heeft verschillende verantwoordelijkheden: het verwelkomen van gasten, beheren van afspraken en/of reserveringen, zorgdragen over de hygiëne en faciliteiten van de receptie en het verstrekken van eventuele informatie over de omgeving, het gebouw of andere zaken. Daarnaast houdt de gastvrouw/heer zich bezig met het coördineren van facilitaire diensten en het ondersteunen van bewoners met hun dagelijkse behoeften.

Zicht op wat dagelijks nodig is

De gastvrouw of -heer ondersteunt bewoners met praktische zaken zoals het maken van reserveringen en de overdracht van sleutels. Ook het signaleren van onderhouds- of veiligheidsproblemen en het doorgeven hiervan aan de verantwoordelijke diensten valt onder het takenpakket van een gastvrouw/heer.

Communicatie met bewoners en beheerder

De gastvrouw of -heer is de connectie tussen de bewoners en het beheerteam/VvE. Daarnaast is het de taak van de gastvrouw/heer om de bewoners op de hoogte te houden van alle zaken die relevant zijn voor de bewoners van het appartementencomplex.

Actief bij evenementen

De gastvrouw of -heer assisteert bij de organisatie van evenementen voor bewoners zoals borrels, VvE-bijeenkomsten of feestdagen. Zij of hij verstrekt ook informatie over evenementen in de buurt, de opening van nieuwe restaurants en helpt bij het maken van een reservering.

Veiligheid en beveiliging

De gastvrouw of -heer waakt over de toegang tot het complex en registreert bezoekers. Zij of hij kan bij incidenten of onveilige situaties direct de juiste hulpdiensten of interne beveiliging inschakelen. Tot slot waakt zij of hij over de netheid en veiligheid binnen de gemeenschappelijke ruimtes.

Contact

Meer weten over dit onderwerp?

Ontdek hoe wij expertise, creativiteit en faciliteiten kunnen toevoegen aan vastgoed, VVE`s, bedrijven en projectontwikkelaars. Neem contact op met Carlijn Oosthoek.

Y2FybGlqbkBkb2NvbXBhbnkubmw=

(010) 418 77 12
(06) 22 70 88 85

Meer stories

Servicemanager Erik

Een dag uit het leven van onze servicemanager Erik

Erik is dagelijks als servicemanager aan het werk bij de Cooltoren in Rotterdam, waar hij inmiddels een vertrouwd gezicht is en altijd een stapje extra zet voor de bewoners, beheerder en eigenaar.

Wonen en werken nóg fijner met onze nieuwe website!

Onze nieuwe site is live! Hier informeren we vastgoedbeheerders, VvE’s, bedrijven en bewoners over hoe wij de woon- en werkbeleving in wooncomplexen en bedrijfsgebouwen verbeteren.

Site by Alsjeblaft!